Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Gudrun Lindvall - 2 mars 2010 15:34

   Inte kan man leva utan hundar! Jag tiggde och bad och fick min första då jag var 10 - en mellanschnauzer - inte en ras jag skulle välja som förstahund idag. Sedan har det varit golden retriever, welsh springer spaniel och borderterrier, en ras jag födde upp under några år.

Nu har vi Nadja, goldenretriever 6 år och Märta, västgötaspets 4 år. Vi bestämde att Nadja skulle få en liten kompis då hon var 2 år och ett är säkert - man kan aldrig ersätta en hund för en hund. Nadja älskade Märta från första stund och hade en enormt tålamod med vassa valptänder. Lilla tuffa Märta har aldrig haft problem med storleksskillnaden. Springer Nadja för fort så biter hon fast sig i hennes svans, men det är förvånande hur snabb en liten västis kan vara. Vi har fått många glada skratt!

Titta på bilden - den säger så mycket om deras karaktärer. Nadja står på haserna för att Märta ska nå upp... Märta har typiskt nog snott hennes boll och utmanar till draglek. Dom trivs verkligen ihop!

Den här vintern har vi märkt en annan skillnad: Nadja får tasskramp när det är kallt och går gärna in i värmen, men inte Märta! Hon plöjer förtjust genom snön och tycks aldrig frysa. Naturligt avlad för att klara nordiskt klimat kanske?

Det finns mer att läsa om hundarna på min hemsida www.vastravegred.com.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards