Alla inlägg den 17 april 2010

Av Gudrun Lindvall - 17 april 2010 07:40

  

Två nya tekannor


Vi hade ingen tekanna, bara en i metall, som inte höll värmen. Vad gör man då i dagens läge? Jo, man kollar på Tradera – där finns allt! Det första jag köpte där för något år sedan var en rund vitlökspress – de moderna i handeln fungerar ju inte. Gav väl någon tia för den.. Sedan har jag handlat vykort, böcker och div. prylar – inte superdyrt, men stundtals jättebilligt. Dom som tjänar mest på affärerna är väl transportbolagen och så Tradera… Men kul är det och jag har aldrig blivit lurad. Eller lurats – jag har sålt några böcker själv också. Det senaste fyndet var en jättefin stor bok av Gunnar Brusewitz – säkert aldrig öppnad – för 10 kronor! Frakten kostade 39…

Tekannorna var det. Började kolla och hittade en sort, som heter Collection från Rörstrand – jätteläcker form och i olika färger. Dom brukade hamna runt 300-350 kr. Ursnygga!

Så kom den blå, den till vänster på bild…. Den kunde jag bara inte motstå – fick den för 310 kronor. Säljaren ringde och var lite skamsen – det ska vara ett svart träfat till den och han kunde inte hitta det… Om han bjöd på frakten? Givet!

I samma veva hade jag sett den lilla runda, som finns till höger på bilden. Fulsnygg? I alla fall speciell – jag ha ett bud och den blev min för  - gissa – 20 kronor!! Jag fick naturligtvis betala frakten också. Den är i gedigen plast om man så säger – bara silen är i annat material - metall.

Så nu har vi två nya tekannor. Den stora vackra blå pryder frukostbordet varje morgon och jag njuter den med ögonen – så läcker! Den är en dröm bara att ta i – designen och kvaliteten känns i händerna. Den lilla är min eftermiddagskanna. Den rymmer förvånansvärt mycket –är ju klotrund – och håller inte temperaturen så bra. Men den är läcker på sitt vis - så olik sin vackra storasyster.

Säga vad man vill – Tradera är fantastiskt!  

  

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards