Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Gudrun Lindvall - 18 augusti 2010 13:00

Vi har en ganska strikt färgskala i trädgården - klara milda färger ska det vara. Rosa, blått och mycket vitt dominerar. Dessutom är filosofin att det som trivs och brer ut sig får vara kvar. Malvor av olika slag trivs utmärkt. Vi har snart bara malvor i en rabatt - dom frösår sig hej vilt och jag har inte hjärta att ta bort dom. Och varför ska man det? Dom blommar från tidig sommar och fortfarande. Titta bara - bilden tagen idag. Gillar deras milda skönhet. Vi har även vita.


                


Den här plantan levde i skymundan i en rabatt och jag flyttade den i början av juni, något den verkligen tackat för - och som den blommar nu! Den var ynklig då och har blivit riktigt stor - större än planerat faktiskt.. 

En annan rosa sort jag gillade förr är rudbeckian Magnus. Den var Årets perenn för några år sedan. Nu är jag inte lika förtjust länge. Man ändrar sig. Kanske är det den tegelröda disken i mitten som stör. Just den här flyttades i våras och jag tror att det blir flytt även nästa vår. 


                 

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards