Alla inlägg den 12 september 2010

Av Gudrun Lindvall - 12 september 2010 11:49

           

Jag har stickat mitt livs första strumpa. Passformen kanske kan synas lite underlig. Jag får väl göra som prinsen i Askungen - ge mig ut i världen och försöka hitta den som har en sån här fot. Kräver både klumpfot, hälsporre och fågelben...

Om sanningen ska fram så är jag stolt över mitt verk - är i full färd med kompisen. Jag har en god vän som stickar strumpor som julklapp åt hela familjen - 17 par!!!! Det måste väl erkännas att hennes ser helt annorlunda ut... och konstigt vore det väl annars.

Hälen var svår och jag får nog ta hjälp av Vera även på den jag håller på med nu. Sticka, sticka ihop och vända. Inte kommer jag ihåg hur man gjorde.

Nästa par tror jag ska vara dubbla i sulan och ha mönster på foten. Kanske en ros. Jag vet att det nånstans på vinden finns garn - rött - sedan senaste stickboomen och den tröja jag stickade då. Säkert mer än 10 år sedan och sedan dess har vi flyttat. Hur hitta? Detta eviga letande! 

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards