Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Gudrun Lindvall - 8 maj 2011 07:59

    Det kom ett reklamblad härom dagen - adresserat till maken. Dom tycker att vi ska sälja gården via dom. Det ska vi aldrig - det kan jag lova. 

Varför? Jo, det är så här att jag äger 85 % av gården och maken äger 15 %. Jag ägde ett hus, som gav grundplåten till köpet, så det är inte så konstigt. Men enligt EgendomsMäklarna tycks kvinnor inte kunna äga gårdar - det kan bara män göra. Tydligen är kvinnor enligt deras uppfattning mest ägare på pappret, men i verkligheten tycks dom tro att det egentligen är mannen, som är den rätte ägaren... Så man skickar reklamen till Mannen.

Man inte bara tar sig för pannan - faktum är att jag blir riktigt förbannad. Vad är det för grumlig gammaldags i ställning???

Skäms, EgendomsMäklarna!!!

Vakna upp i den tid ni lever i och inse att kvinnor numer är fullvärdiga medlemmar i samhället - och äger! I realiteten. Även gårdar på landet med mark och skog. Om ni lever i föreställningen att kvinnor mest står som ägare av skattetekniska skäl, så överge den inställningen. Skicka reklamen till huvudägaren - oavsett kön!

Hur jag uppfattar det? Grovt kränkande kan man kanske säga. För jävligt är ett annat sätt att uttrycka det. Att en sån här kvinnosyn finns kvar förvånar faktiskt lite. Jag trodde vi kommit längre. 

Men tydligen inte EgendomsMäklarna. 

Jag tror jag ska ringa VD:n - en HAN får man förmoda....

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards