Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Gudrun Lindvall - 10 juni 2011 20:43

            


Årets andra fölunge har anlänt. Han kom kl 2.04 natten till idag - efterlängtad.. Min systerdotter Klara tar studenten idag och risken fanns att vi skulle missa hennes stora dag, men det gick vägen.

Garún hade planerat att föla inne - det var helt klart. Innersta boxen. Men så blev betet lite fattigt, så vi flyttade dom till en hage varifrån det inte går att gå in i stallet. Garún har tydligt visat sitt missnöje och inget föl har kommit. Igår kväll föll jag till föga och ledde hem henne. Hon sprang in i stallet och den inre boxen - påtagligt nöjd. På någon timme hade hon fått vaxproppar och 5 timmar efter att hon kom in var ungen född. Snacka om bestämd märr - hon höll på ungen tills hon kom in i boxen - det ger jag mig attan på. Det här är femte fölningen på raken där stoet hellre fölar inne i box än ute när dom får välja. Märkligt.

Lille Piltur - arbetsnamn än så länge - var stor, allert och stadig. Han stod efter 30 minuter och letade snuttar direkt. Han är riktigt grann med smal fin hals, långa ben och ett förtjusande ansikte. Hans mor hade det jobbigt eftersom han var så stor, men nu fungerar allt perfekt - så skönt.

Välkommen till världen lille häst.


           

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards