Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Gudrun Lindvall - 5 januari 2012 18:53

Jag hade min första häst i ett stall med en snubbe, som det alltid hände saker runt. Han var - och är - en mycket duktig hästkarl, men lite si och så med annat.

Han hade en lastbil, som han körde sin häst till tävling med. En gång behövde jag låna en transport - man kunde köra den med vanligt körkort - och frågade om det skulle gå bra. Jo, visst fick jag låna den, men det fanns dåligt med bromsar, så man fick bromsa med handbromsen... 

När man ska tävla är det ofta mycket tidiga morgnar och mycket som ska med. Kan bli stressigt. En gång för snubben och hans hästskötare iväg - rätt långt var det så man hade bråttom. När man kom fram upptäckte man att man glömt en liten detalj - hästen - den stod kvar hemma i stallet... 

Faktiskt alldeles sant.

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards