Alla inlägg den 25 april 2012

Av Gudrun Lindvall - 25 april 2012 21:01

 


Nadja och Plupp delar soffans skönast mjuka skinn. Plupp kan vara en lite opålitlig katt och stundtals bli lite vass i tassen, men trygga Nadja klarar henne galant. Nadja är nu 8 år - vad tiden går! - och Plupp har hunnit bli 9. Vi skaffade tre kattor det året vi flyttade hit, men vita Tussan valde att vandra iväg och svarta Sotis flyttade till en mjölkgård en halvmil härifrån. Vi hämtade hem honom två gången, men han ville inte stanna. Bara Plupp blev kvar. Hon blir mer och mer innekatt och är numer mattes kelkatt - sover till och med i min säng ibland. Men det fanns en tid när hon satte både klor och tänder i mig om det passade damen - inte numer. Hon var husses val och skulle bli hans katt, men det är matte som gäller. Jag ville egentligen inte ha en så långhårig katt, men jag måste erkänna att hon vinner i längden, den gamla kattan. Husse har numer den unge stilige Kurris som sin. Dom väljer....

För Nadja går det bra med både matte och husse - det viktiga är att få uppmärksamhet och numer säger hon till högljutt om hon inte får så mycket hon tycker att hon förtjänar.

Det är gôtt med hundar och katter och i huset råder total frid mellan djurslagen. 

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards