Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Löv

Av Gudrun Lindvall - 3 september 2012 08:49

Hemslöjdsföreningen har fyllt 100 år och firat det med en utställning på Liljevalchs. Två rum var fyllda med vad man kallat löv. Folk fick en ram - rätt stor och på den fick man göra vad man ville. Utställningen hette Ser du löven för alla träd. Den äldsta deltagaren var 88 år och den yngsta 6. 2000 olika löv - eller konstverk ska man kanske kalla dom - fick man in. Gissa om det kom varianter!

Igår slutade utställningen och löven har legat på Tradera för försäljningen en tid. Eftersom jag inte hade möjlighet att ta mig till Stockholm för att se utställningen, som även innehöll en mängd fina alster från olika hantverkare, var det en fröjd att botanisera bland alla löven. Så många fina!! Som inbiten "traderist" var det omöjligt att inte lägga bud, speciellt som alla intäkter gick till Vi-skogen, och igår kl 18 avslutades auktionerna. Det dyraste gick för nästan 7000, de billigaste för 100 kr. Jag la bud på två, det ena blev lite dyrt - inte dyrast(!) -medans det andra blev desto billigare. Det dyra föll jag rejält för - gjort av en konstnär i Julita, Clara Waller. Det är genomskinligt och ser ut så här, olika på fram- och baksidan.


                  


Här kommer flera. Det första är mitt, resten kul idéer på temat.


   


                

 
 
Ingen bild

Karla Sand

6 september 2012 00:57

Vilka vackra och fantasifulla löv! Kul att se!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gudrun Lindvall - 1 februari 2023 10:27

Viktor kommer - på cykel!Ett par dagar innan skolan skulle börja igen kom Viktor till Ekeberga på cykel. ”Har du cyklat ända från byn mitt i vintern!” utropade Linas mamma. ”På stora vägen?!””Nej, jag cyklade gamla vägen...

Av Gudrun Lindvall - 27 november 2021 23:51

Fyrverkeri är häftigtMärtas föräldrar kom till nyår. Då flyttade Märta till stugan. Det var lite trist, tyckte Lina. Det var så roligt att ligga och prata och fnissa på nätterna. Dom sov båda två i Linas rum. Sov och sov förresten. Första natten sov ...

Av Gudrun Lindvall - 22 september 2021 23:57

Äntligen jul!På annandagen skulle Märta komma. Det var nästan så att Lina längtade mer efter det än efter julafton. Märta skulle komma med tåget, så dom skulle hämta henne i stan. Det var pirrigt! Tänk om hon inte var med eller hade gått av på fel st...

Av Gudrun Lindvall - 30 augusti 2021 11:11

 Får jag följa med dig hem?”Ska vi åka till Ekeberga nån gång?” frågade Viktor otåligt i skolan en dag.”Ja, i vår tänkte jag,” sa fröken.Åh, inte förrän i vår! Det var ju inte ens jul än! Skulle det dröja så länge innan Viktor...

Av Gudrun Lindvall - 9 augusti 2021 22:55

Snart är det julKattungarna började bli riktigt stora. Alla hade fått nya hem utom Gustav och Misan. Dom bodde mest i lagården, men nu när vintern kom hände det ofta att dom kom in i huset. Det satt en kattlucka i ytterdörren, så dom kunde komma och ...

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards