Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Gudrun Lindvall - 16 maj 2010 07:12

                            


När jag precis köpt min första häst jobbade jag extra på dagis. Närmare bestämt i Fältöversten i Stockholm. Jag hade en kompis som jobbade där och det var ofta någon av de anställda, som var borta av olika skäl. Då ryckte jag in.

En gång var vi på Skansen en förmiddag. Det var ju rätt nära – bara bussen gatan ner. Vi skulle vara hemma till lunch var tanken. Av något skäl jag inte minns blev gruppen delad och jag stod där själv med fyra killar i den ljuvligaste av åldrar – fyra år. Det är en harmonisk tid i ett barns liv. Man har passerat en trotsålder och inte hunnit in i nästa. Kroppen är i balans och huvudet är allert.

I alla fall så missade jag och grabbarna bussen. Vad göra nu? Att gå skulle ta för lång tid och att vänta på nästa buss skulle innebära att vi kom för sent till lunchen. Taxi? Men så kom en polisbil… Snabbt viftade jag in den, förklarade vår belägenhet och  - snälla snälla, kan inte i skjutsa oss tillbaka? Det kunde dom.

Tänk er fyra parvlar som trängde in sig i baksätet med mig - totalt saliga! Få åka polisbil! Gissa om dom hade nåt att berätta när vi kom tillbaka – i tid till lunchen.

Jag tror nog att  poliserna också fick något att berätta när dom kom tillbaka. Lika förtjusta kanske….. 

  

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards