Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Irisen igen

Av Gudrun Lindvall - 3 mars 2010 17:22

  

Här kommer irisen i närbild, jag lyckades inte få in bilden i förra inlägget. Man lär sig väl...

Vet någon vad sorten heter? Information mottages tacksamt!

 
 
Tant grå

Tant grå

3 mars 2010 22:52

Hej
Vad spännande både med blogg (jag förstår inte riktigt hur det funkar, kanske kan lära mig även jag) irisen är fantastisk.
Idag har jag hittat en sten, gissa vilken? Den andra kanske kan hinna masa sig fram om vi ber snällt till 1 maj. Jag hoppas VÄLDIGT mycket på det. Jag älskar snön och riktig vinter,jag åker skidor var eviga dag. Det behöver dock inte vara -27 och så där som det varit då och då och allt vatten har frusit TROTS alla elkablar. Det är jobbigt när 34 kor ska dricka i tur och ordning, kor kan inte "tur och ordning" de kan bara sin tur och oordning. Men jag älsakr dem ändå.
Tack och god natt, när den kommer.

http://www.fonix.se

 
Ingen bild

Gudrun

4 mars 2010 09:44

Hurra - en sten!!!!!
Inga, jag kollade just och det står 31 maj i kontraktet.
Hur det nu än blir med steneriet så får han gå kvar hos er över sommaren tror jag. Kommer den inte nu så kommer den säkert sen. Mats har en 3-åring som fått nummer två i januari. I början av månaden som en valnöt och mot slutet av januari tillräckligt stor för licensen.
Vintern tär! Men snart ska den vara slut. En grågåsflock siktad över Tåkern och här trummar hackspetten.
Ses vi på hingstfestivalen? Ska er nya stjärna vara med?
Kul att du läser bloggen.

 
Ingen bild

Agneta

4 mars 2010 13:03

Har de väldigt långa smala, starka stjälkar och långa smala blad samt blir nästan meterhöga - supergracila skulle man kunna säga, så kan det nog vara dansk strandiris. Tycker det ser ut som mina sådana. Blommar tidigt på sommaren

 
Ingen bild

Gudrun

4 mars 2010 13:08

Tack för tipset, Agneta. Jag har kollat i annaler och på nätet. Nej, jag tror inte att det är en dansk strandiris, I. spurea. Min ser inte riktigt så gracil ut och den är grenad, vilket det står att den danska inte ska vara. Jag har lutat åt en I. sibirica, men även hittat en I. sanguinea, som den liknar. Kanske en trädgårdsvariant av sibirica?

 
Tant grå

Tant grå

4 mars 2010 22:08

Jo visst ses vi på hingstfestivalen det räknar jag med. Nej min nya vackra prins får vara hemma, han har redan fått en hel del bokningar så han får lite att pyssla med i sommar.
Men jag ska på festival och njuta av andra vackra herrar.

http://www.fonix.se

 
lisbeth

lisbeth

5 mars 2010 12:57

Kors så fina!
Ber att få ställa mig i kön!

PS Jag som haft tummen mitt i handen och varit hopplös med allt grönt har nu blivit värsta blomstergumman! t o m fått mina pelargoner att övervintra!

http://ulvus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kerstin Kusin

8 mars 2010 10:32

Hej Kusin! Kul att läsa din blogg. Irisen är verkligen vacker. Vi hade gammal iris på Tomtebo men den var förstås mörkare. Hoppas att du får reda på vad din heter. Vi bor ju vid en å och nu har äntligen isen släppt. Vi har massor av gräsänder och en konstig mås med gula ben och en fläck vid ögat. Jag tror att det är en trädmås. Härom dagen kom 6 st viggar simmande och det var kul att se. Jag har aldrig sett en vigg förut. Dessutom har vi ett par av storskrak.
Hälsningar Kerstin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gudrun Lindvall - 1 februari 2023 10:27

Viktor kommer - på cykel!Ett par dagar innan skolan skulle börja igen kom Viktor till Ekeberga på cykel. ”Har du cyklat ända från byn mitt i vintern!” utropade Linas mamma. ”På stora vägen?!””Nej, jag cyklade gamla vägen...

Av Gudrun Lindvall - 27 november 2021 23:51

Fyrverkeri är häftigtMärtas föräldrar kom till nyår. Då flyttade Märta till stugan. Det var lite trist, tyckte Lina. Det var så roligt att ligga och prata och fnissa på nätterna. Dom sov båda två i Linas rum. Sov och sov förresten. Första natten sov ...

Av Gudrun Lindvall - 22 september 2021 23:57

Äntligen jul!På annandagen skulle Märta komma. Det var nästan så att Lina längtade mer efter det än efter julafton. Märta skulle komma med tåget, så dom skulle hämta henne i stan. Det var pirrigt! Tänk om hon inte var med eller hade gått av på fel st...

Av Gudrun Lindvall - 30 augusti 2021 11:11

 Får jag följa med dig hem?”Ska vi åka till Ekeberga nån gång?” frågade Viktor otåligt i skolan en dag.”Ja, i vår tänkte jag,” sa fröken.Åh, inte förrän i vår! Det var ju inte ens jul än! Skulle det dröja så länge innan Viktor...

Av Gudrun Lindvall - 9 augusti 2021 22:55

Snart är det julKattungarna började bli riktigt stora. Alla hade fått nya hem utom Gustav och Misan. Dom bodde mest i lagården, men nu när vintern kom hände det ofta att dom kom in i huset. Det satt en kattlucka i ytterdörren, så dom kunde komma och ...

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards