Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Gudrun Lindvall - 4 mars 2010 11:20

               

Den som till äventyrs läst kommentarer om stenar till förra inlägget ska här få en förklaring. Det handlar nämligen varken om gråsten eller diamanter - det handlar om det en liten hingstapålle ska ha i pungen - testiklar.

Geiri föddes hos oss den sista maj 2008. Han var väntad - men inte precis den dagen... Mamma Garún visade inga tecken på att föla, så kl 12 for vi hemifrån för att titta på Kewarras tävlingsdebut. Kl 13.30 ringde grannen och berättade att vi hade en nyfödd fölunge i hagen(!). Garún är ett lite blygt sto - skygg skulle en del kalla det - så att fånga henne är inte lätt. Hon är samtidigt en mycket fascinerande dam med tydliga men subtila signaler. I vanliga fall går det rel. lätt att ta henne med hjälp av havrehink, men inte med ny fölunge. Hon sprang runt mig i en cirkel - jag stod rätt stilla i mitten - men efter 20 minuter tyckte hon att det räckte och böjde huvudet som hon gör när det är ok att bli tagen.

Geiri var en vacker unge! Och älsklig. Vi började tämja honom sent på hösten - mamma Garún ville inte ta sig och var länge hos hingst - men det var inga problem med nånting. Han vann mitt hjärta mer än någon tidigare fölunge. Varje kväll skulle han ha godnattpuss och den lilla charmknutten pussades med öppen mun - vilken kille! Till och med min rätt barske veterinär blev charmad. 

Så la jag ut en liten annons på honom och dom om min förfäran när Inga svarade, kom och tittade och bestämde sig. Sälja min gullplutt.....

Men plutten hade inte någonting i pungen när det var dags att lämna hemmet, så vi bestämde att om han inte får vad han ska ha till den sista maj i år, så får Inga häva köpet. Naturligtvis vill jag att han ska få sina juveler, men en del av mig vill gärna ha hem honom igen....

Inga har tagit de två högra korten ovan och jag har fortfarande svårt att se dom utan att det hugger i hjärtat. Kolla den sista. Det är Geiri i mitten och han har ett öga på matte - så typiskt för denna fina kille.

Nu har han alltså fått första juvelen i pungen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lite tankar om diverse - till lättsam läsning för dig.
Bilder © jag, om inte annat anges.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards